strefa czerwona , a praca naszej placówki.
Drodzy Rodzice
W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi dalszej pracy placówki (wprowadzenie strefy czerwonej) informuję, że przedszkole nadal pracuje stacjonarnie. Podjęliśmy szereg czynności mających zapewnić bezpieczne warunki do nauki i pracy. Jednak może się zdarzyć, że z powodu zachorowania na COVID - 19 wychowanka lub pracownika przedszkola, placówka zostanie zamknięta na czas kwarantanny. Na kwarantannę mogą być skierowane dzieci i pracownicy z poszczególnych oddziałów lub całe przedszkole. Dzieje się tak tylko za zgodą Sanepidu. Informacja o zamknięciu oddziału lub przedszkola może pojawić się w każdym momencie i o każdej porze. Dlatego apeluję do Państwa - dbajcie o siebie, unikajcie skupisk ludzkich, rozmawiajcie z dziećmi o konieczności częstego i solidnego mycia rąk. W razie podejrzenia zachorowania na COVID- 19 dziecka lub członka rodziny powiadomcie nas niezwłocznie telefonicznie 774045935, mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. a w godzinach popołudniowych poprzez aplikację messenger.
Mam także gorącą prośbę do wszystkich przyprowadzających i odbierających dzieci aby na terenie przedszkola mieli założone maseczki. Ja wiem, że Państwo macie różne zdania dotyczące pandemii, skuteczności i celowości stosowania środków ochrony osobistej. Pamiętajcie, że po dzieci przychodzą dziadkowie, osoby obciążone różnymi chorobami u których zachorowanie na tego wirusa może nie przebiegać bezobjawowo czy łagodnie. Szanujmy się wzajemnie. Życzę nam wszystkim dużo zdrowia.
Pozdrawiam serdecznie
dyrektor Alina Makowska
OBOWIĄZEK ZASŁANIANIA UST I NOSA
Minister zdrowia Adam Niedzielski oraz komendant główny policji gen. insp. Jarosław Szymczyk przedstawili propozycje rozwiązań umożliwiających lepszą egzekucję obostrzeń obowiązujących w czasie pandemii.
Podczas wtorkowej konferencji szef resortu zdrowia podkreślił, że ministerstwo od początku trwania pandemii przekonuje, jak ważne jest przestrzeganie obostrzeń oraz norm sanitarno-epidemicznych.
"Staramy się przekonywać o tym, z jakim niebezpieczeństwem mamy do czynienia, jak ważne jest stosowanie środków prewencyjnych: zachowanie dystansu, noszenie maseczki, jak ogromne znaczenie ma przestrzeganie obostrzeń, które są systematycznie wprowadzane – wskazał Adam Niedzielski. Podkreślił, że w obecnej sytuacji epidemicznej noszenie maseczki traktuje jako jedną z norm współżycia społecznego.
Minister zaznaczył, że wiele osób nie stosuje się do obostrzeń. Dlatego resort zdrowia z Komendą Główną Policji opracowali rozwiązania umożliwiające lepszą egzekucję obowiązujących restrykcji.
"Chcemy ogłosić politykę zero tolerancji dla nieprzestrzegania tych surowych zasad dotyczących obostrzeń i zasad współżycia społecznego związanego z przestrzeganiem DDM: dezynfekcji, dystansu i maseczek" – powiedział minister Adam Niedzielski. Z obowiązku zakrywania ust i nosa będą zwolnione osoby posiadające zaświadczenie lekarskie lub dokument potwierdzający niepełnosprawność.
Maseczki w wolnej przestrzeni staną się obowiązkiem w strefach nie tylko czerwonej, ale i w żółtej.
www.gov.pl
fotokalendarze

UBIÓR DZIECI -DOWOLNY , UROCZYSTY .
UBIÓR DZIECI 6-LETNICH - GALOWY ( ZE WZGLĘDU NA ZDJĘCIA DO TABLA)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
630 – 900
- Odbieranie przyprowadzanych dzieci od rodziców przez personel techniczny, zgodnie z procedurami obowiązującymi w okresie pandemii (pomiar temperatury, przebranie dziecka w szatni, odprowadzenie do sal na piętrach).
- Swobodne zabawy (indywidualne, w zespołach). Gry i zabawy dydaktyczne. Zabawy stolikowe, logopedyczne, muzyczne. Ćwiczenia poranne. Zajęcia dodatkowe – religia.
900 – 1400 realizacja podstawy programowej
- Przygotowanie do śniadania ( zgodnie z procedurami GIS).
- Śniadanie
- nauka samodzielnego jedzenia,
- przestrzeganie zasad kulturalnego i bezpiecznego spożywania posiłku.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne zgodne z procedurą GIS.
- Zintegrowana działalność edukacyjna. Zabawy i zajęcia edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową i wybrane treści programowe.
- Język angielski.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna według wewnętrznego harmonogramu:
- zajęcia logopedyczne,
- zajęcia wyrównawczo – kompensacyjne.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne zgodne z procedurą GIS przed wyjściem na podwórko.
- Zabawy na świeżym powietrzu, zgodnie z wewnętrznym harmonogramem, w wydzielonych boksach, według wytycznych GIS.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne po powrocie z podwórka przed zupą.
- Zupa – I danie:
- nauka samodzielnego jedzenia,
- przestrzeganie zasad kulturalnego i bezpiecznego spożywania posiłku.
- Leżakowanie w grupach młodszych (dzieci 3 – 4 letnie)< wprowadzanie elementów bajkoterapii i muzykoterapii. Zachowanie procedur obowiązujących w okresie pandemii.
Zabawy na świeżym powietrzu grupy starsze (dzieci 5 – 6 letnie) zgodnie z wewnętrznym harmonogramem.
- Czynności higieniczno – sanitarne przed obiadem.
- II danie
- nauka samodzielnego jedzenia,
- przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłku.
1400 – 16 30
Zabawy utrwalające wprowadzone treści dydaktyczne. Praca stymulująca rozwój dziecka. Zabawy dowolne według indywidualnych upodobań.
Rozchodzenie się dzieci (odprowadzanie dzieci do szatni przez personel techniczny, ubieranie i przekazanie rodzicom).
Przy sprzyjającej pogodzie grupy starsze rozchodzą się z ogródka przedszkolnego.
W ciągu dnia odbywa się monitorowanie:
- wietrzenie sal,
- dezynfekcja powierzchni użytkowych, leżaków (po leżakowaniu), wybranych zabawek,
- podwórka, zgodnie z wymogami i procedurami opracowanymi na okres pandemii.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZEJ NA ROK SZKOLNY 2020/2021
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZEJ
NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Temat kompleksowy do realizacji:
„Zdrowy i bezpieczny przedszkolak”
„Jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w świecie realnym i wirtualnym”
Cele:
-kształtowanie nawyków dbałości o własne i cudze bezpieczeństwo
- wdrażanie do przestrzegania zasad higieny osobistej zgodnych z wytycznymi GIS, wpajanie zasad właściwego odżywiania, dbałość o zdrowie fizyczne i psychiczne
-wprowadzenie dzieci w przestrzeń wirtualną, rozwijanie kompetencji informatycznych
-uwrażliwianie dzieci na zagrożenia wychowawczo- zdrowotne związane z niewłaściwym korzystaniem z komputera
Działania:
- Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w przedszkolu poprzez zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w pomieszczeniach przedszkola i w ogrodzie:
-zapoznanie z drogą ewakuacyjną oraz zasadami ewakuacji.
-przeprowadzenie alarmu przeciwpożarowego w korelacji ze Strażą Pożarną
- Prowadzenie zajęć edukacyjnych na temat zagrożeń dla zdrowia i sposobów ich unikania:
- spotkania z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, informatykiem
-realizowanie programu „Drogowe ABC” pod patronatem PCK
- Kształtowanie i rozwijanie nawyków higienicznych i przyzwyczajeń zdrowotnych:
- systematyczne uczenie oraz praktyczne wykonywanie poszczególnych czynności higienicznych- nauka mycia rąk wg. wytycznych GIS
-organizowanie spotkań z lekarzem, pielęgniarką- wzbogacanie wiedzy o zdrowiu
-realizowanie programów prozdrowotnych : „Super wiewiórka”, „Czyste powietrze”
- Dostarczanie podstawowej wiedzy związanej z prawidłowym odżywianiem:
-organizowanie zajęć edukacyjnych na temat zdrowego odżywiania oraz zajęć kulinarnych
-prezentacja multimedialna „Piramida zdrowia”
-konkurs plastyczny „Ulubiony owoc”
- Uświadamianie konieczności dbania o zdrowie psychiczne :
- stworzenie kodeksów grupowych i przestrzeganie zawartych w nich reguł:
-wprowadzanie systemów motywacyjnych
-prezentacja multimedialna zapoznającą dzieci z ich prawami wynikającymi z konwencji Praw Dziecka szczególnie z prawem do ochrony przed przemocą i agresją
-organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzanie elementów bajkoterapii, muzykoterapii
- Organizowanie działań sprzyjających zdrowiu fizycznemu:
-organizowanie spacerów i wycieczek rekreacyjnych w połączeniu z grami terenowymi i zabawami ruchowymi
- systematyczne prowadzenie zajęć gimnastycznych i ruchowych
-rozwijanie umiejętności aktywnego wypoczynku
-stworzenie „Ścieżki sensorycznej” w ogrodzie przedszkolnym
- udział w Igrzyskach Przedszkolaków
7. Wprowadzanie dzieci w przestrzeń wirtualną:
- nauczanie podstawowych zasad posługiwania się komputerem-warsztaty komputerowe dla dzieci;
- nabywanie umiejętności wspomagających rozwój procesów myślowych- nauka kodowania dla grup starszych;
-wykorzystanie komputera do nauki i zabawy w celu zdobywania nowych wiadomości i umiejętności- zabawy z tablicą multimedialną;
- nagranie teledysków z życia grup przedszkolnych
- wdrażanie do bezpiecznego i higienicznego korzystania z komputera:
- „Bądź bezpieczny w sieci”- spotkanie z policją i informatykiem
Inne zadania:
- Kontynuacja programu „Wiem, co jem” oraz innowacji pedagogicznej „Mali Badacze- czyli doświadczenia i eksperymenty w edukacji przedszkolnej”
- Realizacja projektu „Klub małego i dużego podróżnika”
- Motywowanie do nauki języków obcych- kontynuowanie projektu „Angielski w świecie przedszkolaka”, czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach z elementami języka angielskiego
- Uzupełnienie bazy przyborów i sprzętów do zajęć gimnastycznych
- Kształtowanie humanitarnych postaw dzieci w zakresie wrażliwości na potrzeby innego człowieka- udział w cyklicznych akcjach PCK
- Zorganizowanie Dnia Przedszkolaka, Dnia Dziecka
- Organizowanie uroczystości o charakterze patriotycznym /Święto Niepodległości/, rodzinnym /Pasowanie na Przedszkolaka, Przedstawienia wigilijne, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty/
- Kontynuowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym /Miejska Biblioteka Publiczna, Policja, Straż Pożarna/
- Udział przedszkolaków w teatrzykach, warsztatach, prelekcjach
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli- udział w grantach, kursach, warsztatach, WDN
- Publikowanie na stronie internetowej przedszkola i w prasie lokalnej najważniejszych wydarzeń z życia grup przedszkolnych, uaktualnianie informacji dla Rodziców
Realizacja działań edukacyjnych, wychowawczych zaplanowanych dla całej społeczności przedszkola lub wymagające współpracy ze środowiskiem lokalnym jest uzależniona od aktualnej sytuacji pandemicznej i obowiązujących obostrzeń.