Każde dziecko o tym wie ,chcesz być zdrowy –ruszaj się!

                                                          Każde dziecko o tym wie, chcesz być zdrowy –ruszaj się!

 

Ruch jest przejawem życia, a aktywność fizyczna jest czynnikiem kształtującym organizm człowieka i jego funkcje. Człowiek potrzebuje aktywności fizycznej tak samo jak pożywienia i powietrza. Występujący u dzieci „głód ruchu” jest wyrazem podświadomej chęci zaspokajania tej bardzo ważnej potrzeby, zapewnienia niezbędnego czynnika stymulującego rozwój: fizyczny, duchowy, emocjonalny i społeczny. Szczególnie w wieku przedszkolnym poruszanie się jest ważnym środkiem zdobywania informacji na temat otaczającego świata. Przez ruch dziecko ma możliwość poznawania siebie samego, własnego ciała i własnych możliwości, oszacowania swoich umiejętności, a także rozwijania wiary we własne siły oraz zdobywania w trakcie zabaw ruchowych społecznych doświadczeń z innymi osobami.

Koronawirus spowodował, że nasza naturalna aktywność związana z naszym stylem życia została wywrócona do góry nogami. Ograniczenia związane z pandemią są problemem nie tylko dla tych, którzy są aktywni i nie wyobrażają sobie życia bez wizyty na siłowni czy ulubionych zajęciach fitness, ale też dla tych, dla których jedyną aktywnością fizyczną w ciągu dnia był spacer z domu do samochodu. Zwłaszcza dzieci potrzebują w tym czasie dużo ruchu.

Oto kilka porad :

*Może to być zabawa w przydomowych ogrodzie, albo - w przypadku braku takiego – spacer, gimnastyka w domu czy ćwiczenia których obecnie jest mnóstwo w internecie ale pomysłów rodzicom i dzieciom na pewno nie brakuje.  Warto też skorzystać z tego, że   zdejmowane  już  są pewne ograniczenia – możliwy jest wstęp do lasu, otwarte są bulwary i parki, można jeździć na rowerach i hulajnogach.   

 *Zawsze korzystaj z okazji, aby wyjść z  dzieckiem na zewnątrz (przestrzegając przepisów, np. noszenie maseczek, zachowania dystansu między ludźmi itd.)

*  Staraj się, aby aktywność fizyczna była stałym punktem dnia – jeśli dziecko rano się uczy zdalnie, zapewnij mu po południu gimnastykę, spacer lub inną aktywność fizyczną. W czasie zabawy nie pozwól, aby dziecko siedziało w jednym miejscy np. przy ekranie telewizora lub komputera dłużej niż 30-60 minut.

   Proponujemy wspólną gimnastyczną zabawę :

„Zabawy z dzieckiem w domu” : https://youtu.be/FacAJxiIzh4

 

Grupa VI  rozpoczęła regularne ćwiczenia a przed rozpoczęciem jest zawsze……

PRZYPOMINAJKA !

 * Zanim zaczniemy oczywiście musimy wyglądać jak sportowcy. 

 *  Przygotujcie koszulkę i krótkie spodenki. Przebieramy się tak jak w przedszkolu ,sprawnie a zdjęte rzeczy przewracamy na prawą stronę i składamy.  Pokażcie rodzicom jak potraficie to wykonać. 

 *Te umiejętności bardzo przydadzą Wam się w szkole a młodszym dzieciom w starszakach.    

Życzymy rodzicom i dzieciom wspaniałych wspólnych zabaw ruchowych.

Nie dajmy się nudzie i narzekaniu. Chcieć to móc. Powodzenia  !!!

 Opracowały: Małgorzata Augustyn i Beata Czerwińska  

 

                                                                                                          

 

Copyright © Topnet 2014