zadanie specjalne na piątek 27.03

Propozycja od pani Joanny Gnatowicz.

Rozwój motoryki jest bardzo istotny dla prawidłowej sprawności fizycznej, a także ogólnego funkcjonowania dziecka. Jeśli przebiega bez zakłóceń jest doskonalą podstawą do nauki pisania i czytania, koncentracji, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Z aktywnością ruchową wiążą się bardziej szczegółowe pojęcia, tj. umiejętności motoryczne. Można je podzielić na dwie grupy: motorykę dużą oraz motorykę małą. Rozwijanie tych umiejętności w znaczący sposób przyczynia się do poprawy całościowego rozwoju dziecka. 

Motoryka duża to obszerne ruchy, w które jest zaangażowane całe nasze ciało lub jego znaczna część, np. ręce i nogi. Jest to taki rodzaj aktywności ruchowej jak: chodzenie, bieganie, skakanie, czołganie się, jazda na rowerze, czy też pływanie.

Motoryka mała natomiast znajduje swe odniesienie we wszelkich ruchach palców i dłoni, czyli ruchach o znacznie mniejszym zakresie, ale wymagających ogromnego skupienia i koncentracji uwagi. Motoryka mała to takie czynności, jak: rysowanie, malowanie, pisanie, ugniatanie czegoś w dłoni, manipulowanie drobnymi przedmiotami, wycinanie. 

Ważne jest, aby dziecko rozwijało umiejętności zarówno w dziedzinie dużej, jak również małej motoryki. Jego osiągnięcia w każdej z tych dziedzin nie muszą być jednakowe, jednak dobrze jest, aby miało okazję do ćwiczenia zarówno drobnych, precyzyjnych ruchów, jak i tych dużych. 

Proponuję więc zadanie plastyczne pomocne w rozwijaniu motoryki małej . 

Dekoracja okienna 3 D -przebiśniegi .

potrzebujemy : 

  • talerzyk papierowy okrągły (zastąpić możemy kołem wyciętym z bloku technicznego),
  • kartki z bloku technicznego w kolorze białym i zielonym
  • nożyczki, klej, ołówek
  • farbę plakatową- kolor niebieski i pędzelek 
  • dobre chęci :)

Do dzieła! 

Etapy pracy przedstawione są na zdjęciach. Powodzenia!

ps. w roli pomocnika -Dominik Gnatowicz. :) 

  

 

#zostańwdomu

"Jedzie pociąg z daleka.."-zabawa utrwalająca litery dla dzieci starszych

Zachęcam do rodzinnej zabawy utrwalającej obrazy graficzne liter.

Potrzebne będą:

1. Samodzielnie  narysowany lub wydrukowany  i pokolorowany przez dziecko pociąg.

2. Małe kartoniki z literami, które dziecko już  poznało lub /i których nie utrwaliło jeszcze.

Wokół ilustracji przedstawiającej pociąg  rozkładamy literki.

Rodzic śpiewa piosenkę na znaną melodię, a dziecko do wagonika wkłada literkę, jakiej brzmienie usłyszało i rozpoznało.

Jedzie pociąg z daleka,

Ani chwili nie czeka,

Ani chwili nie czeka

I przed   „B” ucieka. ( śpiewa rodzic, wymieniając jedną z liter)

Konduktorze łaskawy,

Zabierz „B”   do Warszawy . ( śpiewa dziecko i kładzie literkę na jednym z wagoników)

Zabawa toczy się do momentu, aż wszystkie litery wskoczą do pociągu. Zabawę można modyfikować np. dziecko śpiewa a rodzic wkłada litery, możemy dołożyć literkę, której dziecko jeszcze nie zna, aby osłuchiwało się z jej brzmieniem i zapoznawało z obrazem graficznym.

Opracowała: Katarzyna Bąk

Mamo,Tato poczytaj - propozycje czytelnicze wybrane przez Barbarę Jurek

Kicia Kocia na rowerze
Autor: Głowińska Anita
Wydawnictwo: Media Rodzina
Polecam tę książeczkę dla najmłodszych o sympatycznej kotce i jej przygodach, ale także całą serię.
Pozycja dla nieco starszych przedszkolaków:
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
Autor: Bednarek Justyna
Wydawnictwo: Poradnia K.
Co się dzieje ze skarpetkami, które giną w tajemniczy sposób podczas prania w pralce? W domu małej Bi - głównej bohaterki tak się właśnie dzieje. Wyobraźnia dziecięca nie zna granic - książka jest tego przykładem. Pozycja nagrodzona w konkursie "Przecinek i kropka".
Propozycja dla rodziców:
Emocje. Niby nic, a jednak...
Autor: Catherine Dolto , Faure-Poiree Colline
Wydawnictwo: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Niestety zdarza się, że umiejętność dostrzegania uczuć innych nie idzie w parze z zachowaniami empatycznymi. Choć dziecko wie, że powinno, to nie zawsze chce. Książka pomaga rodzicom nauczyć dzieci rozumienia swoich emocji i przekuć teorię na pozytywne działanie
W/w pozycje można zamówić na https://www.empik.com/
Na koniec książka do ściągnięcia z internetu za darmo:
Zostań w domu. Dla dzieci
Autor: Karolina Piotrowska
Jak wytłumaczyć dziecku obecną sytuację; dlaczego nie może wyjść z domu i spotkać się z babcią czy pójść do przedszkola?
Autorka - psycholożka w przystępny sposób tłumaczy zaistniałe problemy poprzez postać głównej bohaterki - sympatycznej Hani.
Link do pobrania:  https://bit.ly/3aeHZXI
#zostańwdomu
 Przygotowała: Barbara Jurek
K.Bąk
 

REBUSY- ZADANIA NA CZWARTEK 26 MARCA

Nauka czytania wymaga poświęcenia i wytrwałości. Warto więc wplatać to wszystko w pasjonującą zabawę i ciekawe zajęcia. Rebusy to zadania, które mają wysokie walory edukacyjne. Przy rozwiązywaniu rebusów dziecko trenuje analizę  i syntezę głoskową, doskonaląc naukę czytania. Jest to zabawa dająca wiele radości i satysfakcji z rozwiązania zagadki.

Zapraszam do rozwiązywania dzieci 6- letnie.

 ZADANIA PRZYGOTOWAŁA: Lucyna Żygadło

K.Bąk

zadanie specjalne na środę 25.03 (2)


 

ogrodnik ruchomy obrazek 0006Propozycja  (1) od pani Renaty Wantuch. 

Przyszła wiosna!
Ale to już wiecie 🙂
Od razu weselej
robi się na świecie.

I stąd kolejna propozycja- WIOSENNY OGRÓDEK

Możemy wykorzystać różne nasiona ale dziś proponuję fasolę, rzeżuche, owies.
Oprócz nich potrzebne będą wg uznania-słoik, doniczka, podstawka, stara filiżanka.. itp.... oraz gaza, gumka lub sznurek, trochę ziemi do kwiatków.

Zaczynamy..
Do słoika wlewamy wodę, do innych pojemników wsypujemy ziemię. Na słoiku umieszczamy gazę. Dajemy na nią fasolki. W pojemnikach z ziemią wysiewamy rzezuche i owies. Przy okazji możemy je pooglądać, porównać..
Podlewamy. Nasiona przykrywa y cieńką warstwą ziemi jak pierzynką. I znów lekko podlewamy.
I gotowe! Wszystko na parapet odkładamy. A teraz czekamy... Codziennie lekko podlewamy i obserwujemy, co się będzie działo.
Słonko roślinki ogrzeje, woda odżywi i napoi a Wy MALI BADACZE PRZYRODY nad wszystkim czuwać będziecie. Od Was wiele zależy więc dbajmy o nasz ogródek.
Udanej zabawy🙂

 

  

 

 Propozycja (2) od pani Ewy Banach 

 

Zadanie graficzne "Krasnal szuka skarbów w labiryncie

Cel: kształtowanie orientacji kierunkowej w zakresie odróżniania stron prawa – lewa, góra – dół.

 

Gimnastyka buzi i języka z Osiołkiem i Kubusiem Puchatkiem. 

 

 

#zostańwdomu 

 J.G.

Copyright © Topnet 2014