zadania specjalne -efekty pracy dla dzieci chętnych 23.03-27.03


Okres kwarantanny to trudny czas dla nas wszystkich, dlatego miło nam, że rodzice i dzieci podjęli wyzwanie pt. "Zadania specjalne". Są to zadania dedykowane dla chętnych dzieci z naszego przedszkola, a redagowane przez nauczycielki w naszej placówce. Codziennie pojawiają się nowe propozycje z zaproszeniem do pracy w domu :) Dziękujemy za państwa zaangażowanie . W tym tygodniu swoje prace podesłali nam :

Antoś i Franuś Matuła gr. IV, Oluś i Wojtuś Jankowscy gr II i VI, Zuzia Fujarczuk gr VI,  Karol Dwojak gr III , Franek i Jasiek z grupy I i V , Jaś z grupy IV, Ania i Helenka Szpytko (gr III i VI), Dominik Siwiecki gr III, Wiktorek Warchał gr III, Damianek Ćwikliński gr III, Martusia Gawlita gr III oraz Kacper Słaboń gr IV 

Dziękujemy :) 

#zostańwdomu

  

 

Joanna Gnatowicz

 

 

Wiosenne Sudoku - Sudoku Spring- zabawa na środę 25 marca

Zabawa „Sudoku” polega na rozmieszczeniu brakujących obrazków w taki sposób, żeby nie powtarzały się ani w pionie, ani w poziomie. Zabawa doskonali m.in logiczne myślenie, koncentrację i spostrzeganie wzrokowe, uczy myślenia a jeśli dziecko zrobi obrazki do gry samo rozwija wyobraźnię, umiejętności manualne  czy plastyczno-techniczne.

Do wiosennej zabawy potrzebne będą:

- Dla dzieci młodszych plansza 3x3 okienka ( trzy rodzaje obrazków po 3 sztuki)

- Dla dzieci starszych plansza: 4x4 (cztery rodzaje obrazków po 4 sztuki)może być 5x5 ( analog.) lub dla bystrzaków nawet 6x6 (analog.)

 

 Zachęcam do zabawy  z wykorzystaniem angielskich słówek i zwrotów:

 Sun ( słońce), tree (drzewo), butterfly (motyl), ladybird (biedronka), bee (pszczoła), flower (kwiatek).

Look! ( spójrz)

Tell me! What’s missing here ? ( Powiedz mi, czego tutaj brakuje?)

Myślę, że starszaki  a może nawet i młodsze dzieci  wraz z rodzicami świetnie się pobawią i miło spędzą czas.

Have fun with your parents:)

Zabawę zaproponowała: Katarzyna Bąk

zadanie specjalne na 24 marca (wtorek)


pobrane

 

Propozycja od pani Małgorzaty Moranowicz

FIGURY GEOMETRYCZNE WOKÓŁ NAS

Tak naprawdę otaczają nas figury geometryczne – są ukryte we wszystkich przedmiotach, które mamy w domu. Nie potrzeba szczególnego wysiłku, by dzieci je poznały.

Wystarczy zwracać uwagę na nie uwagę i nazywać je podczas zabaw i codziennych czynności. Dzisiaj zamieszczamy propozycję aktywności, która pomoże dzieciom poznać i utrwalić fi gury geometryczne.

Zaczynamy:

1. PIOSENKA O FIGURACH

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

(lub wpisać na youtobe: piosenka o figurach geometrycznych – DrobNutki

2. WIERSZYK

M.Plata „Pajacyk

Hop – rączki w górę,

Hop – rączki w dół

Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt jest śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

a na tej głowie trójkątna czapeczka

Kwadrat to brzuszek.

Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.

Rączki i nogi pajacyka – to prostokąciki,

na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk, co skacze jak piłka.

3. ZABAWY I AKTYWNOŚCI PLASTYCZNE:

  • Rysujemy dzieciom na kartkach figury – koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Z takimi konturami możemy już bardzo wiele zrobić. Można układać na tych konturach guziki lub nakrętki od butelek. Dzieci utrwalą sobie kształt figur. Można wziąć farby, kredki, klej, cekiny, bibuły, kolorowe papiery i co tylko macie do dyspozycji.

 

J. G.

Kolorowe zabawy - Jak narysować dinozaura?

Dinozaury to wdzięczny temat ,którym fascynuje się wiele dzieci. Oto propozycja jak można za pomocą prostych form można narysować stegozaura.Przygotuj:kartkę papieru formatu A4,kredki,kolorowe flamastry.Dinozaura możesz pokolorować najpierw kolorowymi kredkami,pokrywając go drobną kratką,a później wypełniając kolejno wnętrza kółkami i kwadracikami. Można wypróbować innej techniki wykonania w postaci wycinanek. Trochę papieru z kolorowych czasopism,klej,nożyczki i twoja wyobraźnia,sprawią że wolny czas spędzimy przyjemnie i ciekawie. Życzę wielu kreatywnych pomysłów.I do dzieła!

 Propozycja od pani Lucyny Żygadło

K.Bąk

Wiosenne zabawy matematyczne- zadania na wtorek 24 marca

Nie mogliśmy razem powitać wiosny  ale każdy z nas zauważa ją za oknem. Tematyka wiosenna dostarcza mnóstwa inspiracji do rozwijania umiejętności posługiwania się liczebnikami. Zaprezentowane wiosenne zabawy liczbowe angażują dzieci do przeliczania, używania liczebników porządkowych i porównywania liczebności zbiorów. Pozdrawiam was dzieciaki  i waszych  rodziców wiosennie  i życzę udanej zabawy.  

Jeśli to możliwe wykonane zadania wydrukujcie i przynieście ze sobą do przedszkola gdy będziemy już mogli być  razem.

Propozycje:  pani Małgosi Augustyn

K.Bąk

Copyright © Topnet 2014