GRUPA VI pracuje na 6 +

Cała grupa VI mimo ,iż przebywa w „domowym przedszkolu”, uczy i bawi się doskonale. Dzieci poznały  nowe litery, ćwiczą czytanie, dzielnie dodają i odejmują. Wiedzą jakie zwierzęta można spotkać na łące i dalekich krajach, poznały legendę o powstaniu Polski. ”Klub małego i dużego podróżnika” odbył podróż do Boliwii ,wrażeń było co niemiara. Nie zapominamy o ćwiczeniach gimnastycznych i zabawie. Dziękujemy rodzicom za ciepłe słowa, częsty kontakt i prace  z dziećmi.                                                                                                                                  Bądźmy razem aby pomóc dzieciom przetrwać ten czas .

Małgorzata Augustyn i Beata Czerwińska

A jak przez ostatnie tygodnie pracowali starszacy z grupy V ?

Najstarsze przedszkolaki, które za kilka miesięcy powitają szkołę, zainspirowani propozycjami do nauki i zabawy przez swoje Panie, pod czujnym okiem swoich rodziców  w domu zdobywały nową wiedzę. Zabawy dotyczyły różnych tematów m.in. zwiedzaliśmy Polskę, rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu i higienie, mieszkańcach łąki, mórz i oceanów. Oto zdjęcia prac wykonanych przez dzieci i nadesłanych przez rodziców.Dziękujemy za wsparcie, ciepłe słowa i zaangażowanie w tym trudnym dla wszystkich czasie:)

Katarzyna Bąk i Lucyna Żygadło

Zadania i zabawy na dzień 4.05

Inspiracja do pracy i zabawy z dzieckiem w domu od pani Małgorzaty Moranowicz

 

Kochane Przedszkolaki, dzisiaj skupimy się trochę dłużej na zwierzętach, które przez zdecydowaną większość, są bardzo lubiane.

Na początek proponuję zgromadzić różne czasopisma, albumy przyrodnicze i książki o zwierzętach. Jeśli jest to możliwe możecie z rodzicami powycinać różne zwierzęta ,a może posiadacie gotowe figurki zwierząt – przygotujcie, przydadzą się do zabawy matematycznej.

Dodatkowo: • rolki po papierze toaletowym, • sznurek ( raczej długi) • nożyczki • 4 guziki jednakowej wielkości • kolorowy papier • klej • dwa patyczki ok 15 – 20 cm

Zabieramy się do pracy:

1. Zaczniemy od zabawy słuchowej, będziemy rozpoznawać zwierzęta po dźwiękach jakie wydają, i w miarę możliwości spróbujcie odnaleźć je w zgromadzonych materiałach

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU ( odgłosy zwierząt)

2. Zabawa dydaktyczna „Czyje to dzieci” ( nazywanie zwierząt w zgromadzonych materiałach, dopasowywanie zwierząt np. na ilustracji mamy konia więc próbujemy znaleźć źrebaka, itd.).

3. Zabawa matematyczna „ Gdzie jest więcej, a gdzie mniej” ( będziemy przeliczać, grupować, wskazywać ilość) Wycięte zwierzęta, lub figurki zwierząt dzielimy na dorosłe i młode osobniki i próbujemy ustalić, których jest więcej a których mniej – liczymy. Można wykorzystać poduszki lub miski by zrobić zagrody dla zwierząt, łatwiej będzie dostrzec różnice. Bawimy się tak długo jak długo dzieci są zainteresowane.

4. Na koniec w nagrodę za pracę, wykonamy wspólnie z rodzicami marionetkę psa. Będzie to cudowna zabawka na długie godziny. Można się zainspirować i wykonać dodatkowo inne zwierzęta, tworząc własną zagrodę. https://www.youtube.com/watch?v=e6jY1I0Uff4 ( filmik z instrukcją, jak wykonać marionetkę psa z rolek po papierze toaletowym)

ŻYCZĘ PRZYJEMNEJ I UDANEJ ZABAWY: MAŁGORZATA MORANOWICZ

 

J. Gnatowicz 

efekty pracy dzieci 27.04-30.04

W odpowiedzi na zadania proponowane na stronie internetowej przedszkola w minionym tygodniu, wyzwanie pracy w domu podjęli:

 gr I 

Klaudusia

 

gr III 

Martusia, Ania, Lenka, Zosia,Julcia,  Hania, Radziu, Damianek, 

 

gr IV 

Kacperek

Dziękujęmy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie.

 

  

   

 

Joanna Gnatowicz

Copyright © Topnet 2014