grupy I, II, III zajęcia zdalne 27.11

27.07.2020 ( piątek)

Witamy przedszkolaków z grup młodszych.            

Temat dnia : Przyjaciele Kubusia Puchatka.

           

1. Zapraszam was do wysłuchania bajki „ Kubuś Puchatek

             link:  https://youtu.be/Y-etLzF6jAA

2. Jakie postacie z bajki  zapamiętaliście?

3. Obejrzyjcie ilustracje przedstawiające postacie z bajki o”Kubusiu Puchatku”.

4. Czy potraficie je nazwać?

                    Tygrysek

 tygrys

                                      Prosiaczek

 prosiaczek

                                      Królik

 królik

                            Kłapouchy

 

klapouchy

5. Odpowiedzcie na pytania.

- jak wygląda Tygrysek, Prosiaczek, Królik i Kłapouchy?

 

6. Zapraszam was do zabawy pt” Przyjaciele Kubusia Puchatka”.

. Zaproście do zabawy rodzeństwo.

- Skaczemy jak tygryski( podskakujemy obunóż).

- Chodzimy jak Kłapouchy( powoli poruszamy się na czworakach).

- Biegamy jak Prosiaczek( podskakujemy z nogi na nogę).

- Jemy miód jak Kubuś Puchatek( naśladujemy jedzenie miodu ze słoika)

 

7.Zapraszam was do wesołej zabawy przy piosence „Jadą, jada misie

link: https://youtu.be/XYqoG1tBIoM

 

8. Zadanie dla chętnych dzieci – praca plastyczna pt” Miś

link:  https://youtu.be/dlh-Q6R4uDU

 

 

Lucyna Żygadło

gr VI zajęcia zdalne -propozycja 27.11.20r.

W tym tygodniu dzieci z Gr VI rozmawiały o życiu różnych zwierząt.

Poznawalismy ciekawostki o kotach, żółwiach.

A dzisiaj czas na rybki mieszkające w akwarium. W wielu domach można je podziwiać. Rybki zaskakują swoimi kolorami, kształtem. Mam dla Was- przedszkolaki propozycję. Zróbmy sobie własne akwarium z papieru.🐠🐟🦀🦑 Co wy na to?

Potrzebne będą :

*kartki papieru w kolorze niebieskim,białym, zielonym i jaki sobie wybierzesz *klej, nożyczki, kredki lub mazaki.

Jak zrobić akwarium?

*złóż niebieską kartkę na pół *natnij w miejscu zagięcia ale uważaj, żeby kartki nie przeciąć *rozłóż i sklej krótsze boki *z zielonej kartki wytnij paski. Z jednego zrób dół akwarium. Pozostałe złóż w harmonijkę(będą z nich wodorosty). Naklej je. Możesz regulować ich długość. Wystarczy uciąć i będą krótsze. *z kolorowych kartek wytnij rybki. Możesz sobie ułatwić zadanie rysując je najpierw. Dorysuj oczy, łuski. A teraz czas na biały kolor. Wytnij z niego bąbelki powietrza. Naklej. I GOTOWE! 👍👏🐠🐟🦀

 

 

Dzień Pluszowego Misia w grupie V i VI

 

454

 

w grupie V :

- zabawy zręcznościowe  z misiem "Spagetti dla misia",

-kodowanie na dywanie z misiem ,

-zabawy taneczno-ruchowe, zadania plastyczne i grafomotoryczne,

-lekcja biblioteczna on-line "Miś Miłek",

- "zamieniamy się w misia"-zabawy dramowe ze strojem misia 

 

w grupie VI 

Kodowaliśmy z misiem. Tworzyliśmy opowiadania do wybranej postaci misia.. Smutnego, wesołego lub wystraszonego. Dzieci odpowiadały swoje historyjki, a potem rysowały o tym obrazek...,, Misie smutne i radosne".
Uczestniczyliśmy również w lekcji bibliotecznej on-line o tematyce misiowej :) 
 
Joanna Gnatowicz, Renata Wantuch.
 

dzień pluszowego misia w grupie I i II

 

454

25 listopada dzieci z grup I i II świętowały Dzień Misia. Były zabawy tańce, czytanie bajki o Misiu Puchatku,sesja zdjęciowa w misiowej fotobudce, a nawet jedzenie paluszkiem miodku. Wielką atrakcją były zajęcia biblioteczne zdalne o tematyce "Miś w literaturze dziecięcej", prowadzone przez panią Agatkę z Biblioteki Dziecięcej w Brzegu. 

Iwona Jankowska.

J.G

Porcja wiadomości z grupy I

 

            W grupie I cały czas coś się dzieje. Każdego dnia maluchy uczą się nowych rzeczy. Dzieci poznawały zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym -wyklejały plasteliną sygnalizator drogowy, malowały przejście dla pieszych- zebrę . Bawiły się przy piosence „Jadą samochody”, a przy okazji oglądały duże znaki drogowe i poznawały ich znaczenie w bezpiecznym ruchu drogowym.

Dużo czasu dzieci poświęciły na rozmowy o jesieni i zabawy jesienne. Dzieci poznawały i utrwalały nazwy jesiennych kolorów i zabawiły się w malarzy- malowały na kartkach farbami w jesiennych barwach. Później z tych prac Pani wycięła piękne jesienne liście. Żeby sprawdzić znajomość jesiennych kolorów dzieci wychodziły do ogrodu i szukały poznanych barw. Z kolorowych liści maluchy robiły kolorowy, jesienny deszcz.

Innym razem dzieci szukały sposobu na ciekawe zajęcia. Wymyślały sposoby na spędzanie czasu wtedy, gdy jest zimno i pada deszcz. Pomagały segregować i porządkować zabawki, rozpoznały dotykiem, co ukryło się w woreczkach. Żeby odpędzić nudę każdy maluch ułożył i wykleił na kartce „Misia Wesołka”. Fantastycznym sposobem na wesołe spędzanie czasu były zabawy w ogrodzie przedszkolnym, w którym zagościł nowy samolot i kila innych nowych zabawek . Na nudę nie mamy czasu.

I to na razie tyle.  Niedługo nowe wieści…

 

Iwona Górak 

Copyright © Topnet 2014