Każde dziecko o tym wie ,chcesz być zdrowy –ruszaj się!

                                                          Każde dziecko o tym wie, chcesz być zdrowy –ruszaj się!

 

Ruch jest przejawem życia, a aktywność fizyczna jest czynnikiem kształtującym organizm człowieka i jego funkcje. Człowiek potrzebuje aktywności fizycznej tak samo jak pożywienia i powietrza. Występujący u dzieci „głód ruchu” jest wyrazem podświadomej chęci zaspokajania tej bardzo ważnej potrzeby, zapewnienia niezbędnego czynnika stymulującego rozwój: fizyczny, duchowy, emocjonalny i społeczny. Szczególnie w wieku przedszkolnym poruszanie się jest ważnym środkiem zdobywania informacji na temat otaczającego świata. Przez ruch dziecko ma możliwość poznawania siebie samego, własnego ciała i własnych możliwości, oszacowania swoich umiejętności, a także rozwijania wiary we własne siły oraz zdobywania w trakcie zabaw ruchowych społecznych doświadczeń z innymi osobami.

Koronawirus spowodował, że nasza naturalna aktywność związana z naszym stylem życia została wywrócona do góry nogami. Ograniczenia związane z pandemią są problemem nie tylko dla tych, którzy są aktywni i nie wyobrażają sobie życia bez wizyty na siłowni czy ulubionych zajęciach fitness, ale też dla tych, dla których jedyną aktywnością fizyczną w ciągu dnia był spacer z domu do samochodu. Zwłaszcza dzieci potrzebują w tym czasie dużo ruchu.

Oto kilka porad :

*Może to być zabawa w przydomowych ogrodzie, albo - w przypadku braku takiego – spacer, gimnastyka w domu czy ćwiczenia których obecnie jest mnóstwo w internecie ale pomysłów rodzicom i dzieciom na pewno nie brakuje.  Warto też skorzystać z tego, że   zdejmowane  już  są pewne ograniczenia – możliwy jest wstęp do lasu, otwarte są bulwary i parki, można jeździć na rowerach i hulajnogach.   

 *Zawsze korzystaj z okazji, aby wyjść z  dzieckiem na zewnątrz (przestrzegając przepisów, np. noszenie maseczek, zachowania dystansu między ludźmi itd.)

*  Staraj się, aby aktywność fizyczna była stałym punktem dnia – jeśli dziecko rano się uczy zdalnie, zapewnij mu po południu gimnastykę, spacer lub inną aktywność fizyczną. W czasie zabawy nie pozwól, aby dziecko siedziało w jednym miejscy np. przy ekranie telewizora lub komputera dłużej niż 30-60 minut.

   Proponujemy wspólną gimnastyczną zabawę :

„Zabawy z dzieckiem w domu” : https://youtu.be/FacAJxiIzh4

 

Grupa VI  rozpoczęła regularne ćwiczenia a przed rozpoczęciem jest zawsze……

PRZYPOMINAJKA !

 * Zanim zaczniemy oczywiście musimy wyglądać jak sportowcy. 

 *  Przygotujcie koszulkę i krótkie spodenki. Przebieramy się tak jak w przedszkolu ,sprawnie a zdjęte rzeczy przewracamy na prawą stronę i składamy.  Pokażcie rodzicom jak potraficie to wykonać. 

 *Te umiejętności bardzo przydadzą Wam się w szkole a młodszym dzieciom w starszakach.    

Życzymy rodzicom i dzieciom wspaniałych wspólnych zabaw ruchowych.

Nie dajmy się nudzie i narzekaniu. Chcieć to móc. Powodzenia  !!!

 Opracowały: Małgorzata Augustyn i Beata Czerwińska  

 

                                                                                                          

 

Akcja "Kropelka dla wróbelka"

 Drodzy Rodzice, Drogie Przedszkolaki

           

Ogłaszamy akcję „Kropelka dla wróbelka

 

 

 

  

Akcja ma na celu zapewnienia ptakom regularnego dostępu do czystej wody. Trwająca susza jest uciążliwa nie tylko dla ludzi. Ograniczony dostęp do wody bardzo utrudnia życie małym ssakom, ptakom i owadom. Mogą one nie przeżyć bez naszej pomocy. Ptaki potrzebują wody do picia i do regularnej pielęgnacji piór. W celu zapewnienia ptakom dostępu do wody, zachęcamy dzieci i ich rodziców do wykonania poidełka dla ptaków i umieszczenie go na swoim balkonie,ogródku lub podwórku i dbanie o to by woda w poidełku była zawsze czysta. Wykonajcie pudełko według własnego pomysłu najlepiej jeśli do jego wykonania będą użyte materiały z recyklingu. Przykład jak można wykonać poidełko żeby było bezpieczne  znajdziecie na stronach internetowych;

 https://otop.org.pl/2013/08/05/pomagajmy-ptakom-podczas-upalow/

https://youtu.be/n71wUtVBnho

W sklepach i marketach budowlanych można kupić wiele typów poidełek, ale zachęcamy aby je zrobić samemu. Współorganizatorem akcji jest Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków a twórcą hasła jest Przedszkole nr 2 z Suwałk.

Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji – pomóżmy ptakom!

Lucyna Żygadło

Katarzyna Bąk

Perkusja Zuzi Sz. z grupy V

Wyobraźnia, kreatywność, pasja do muzyki.....Oto fotorelacja jak Zuzia z grupy V z przedmiotów znalezionych w domu zrobiła perkusję!!! Brawo Zuzia:)

K.Bąk

Świnka z papierowego talerzyka- zabawa plastyczna

Zachęcamy Was do wykonania różowej świnki z papierowego talerzyka.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne są następujące materiały:

-papierowy talerzy,

- papier kolorowy,

- farby plakatowe,

- flamaster czarny,

- pędzelek,

- klej,

- nożyczki

Wykonanie:

1. Najpierw malujemy papierowy talerzyk różową farba plakatową, a jak nie mamy różowej to możemy zmieszać farbę czerwoną z białą i powstanie nam różowy kolor, a następnie odstawiamy pomalowany talerzyk do wysuszenia.

2. W międzyczasie wycinamy z różowego papieru kształt uszu, ryjka, ogonka świnki, po czym przyklejamy je do talerzyka w odpowiednie miejsce. Zakręcony ogonek należy przykleić od spodniej strony talerzyka.

3. Rysujemy czarnym flamastrem oczy i buzię. Aby dodać atrakcyjności śwince wycinamy i przyklejamy kształt koniczynki.

Czekamy na Wasze fotorelacje z wykonanej pracy plastycznej.

Przygotowała: Lucyna Żygadło

K.Bąk

"Pracowity jak pszczółka"- zabawa na wtorek 05 maja

Wiosną pszczoły rozpoczynają swoją pracę, która trwa przez całe lato. Jednym z ich zadań jest dostarczanie nektaru do ula. Wykonują  więc  tysiące lotów z ula na ukwiecone łąki.  Miód pszczoły przechowują w komórkach z plastrów wosku.

Zapraszam dzisiaj dzieci  do zabawy ćwiczącej myślenie, koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność manualną.

Zamieńcie się na czas zabawy w pracowite pszczółki i pozbierajcie nektar z kwiatka. Jedna chętna pszczoła już wykonała to zadanie:)

Do zabawy potrzebne będą:

- kolorowe patyczki ( ewentualnie kredki, pocięte paski papieru);

- pomponiki ( ewentualnie kuleczki zgniecionej bibuły, gazety)

- klamerka do bielizny;

- papierowy kwiatek

Na czym polega zabawa:

- Z kolorowych patyczków układamy plastry miodu;

- na papierowym kwiatku rozkładamy nektar ( pomponiki);

- dziecko-pszczółka próbuje zbierać nektar- pomponiki  klamerką i przenosić na plastry miodu.

( 1 plaster miodu= 1 nektar)

Życzę Wam super zabawy:)

Przygotowała: Katarzyna Bąk

Copyright © Topnet 2014