Mali podróżnicy z grupy VI uczą się ,bawią i odbywają małe podróże.

Przedstawiamy II część  opowieści o  dzielnej grupie VI. Pilnie wykonują zadania, gimnastykują się , pracują nawet w ogródku, wykonują piękne prace plastyczne. Ale jak na podróżników przystało odbywają z rodzicami małe podróże (oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa). Podczas pobytu w domu ” Klub małego i dużego podróżnika” odwiedził USA i Boliwię ,niedługo będziemy zwiedzać Amazonię. Do zobaczenia. Oto fotorelacja .

Małgorzata Augustyn i Beata Czerwińska

K.Bąk

Jak pracują przedszkolaki z gr.2

Dzieci z gr.2 aktywnie spędzają czas w domu: rysują, malują, liczą, ćwiczą. Poznały pracę strażaka, wiedzą kto to jest podróżnik oraz kto pisze książki. Dziękujemy za ich zaangażowanie i zainteresowanie poznawaniem otaczającego je świata.
 
Basia Jurek
K.Bąk

Święto Niezapominajki

15 maja w piątek obchodzimy Dzień Polskiej Niezapominajki.

 

Obchody tego dnia  zapoczątkował redaktor programu I Polskiego Radia – Andrzej Zalewski,pomysłodawca i autor audycji Ekoradio. Święto ma podwójne znaczenie. Niezapominajka to przede wszystkim symbol pamięci. Jedna z legend, dotycząca nazwy niezapominajka opowiada o rycerzu, który chciał zerwać piękne niebieskie kwiaty dla damy swego serca. Działo się to nad brzegiem rzeki, a że rycerz odziany był w ciężką zbroję, to chwila nieuwagi wystarczyła, aby jej ciężar spowodował upadek i wpadnięcie do wody. Rycerz, czując że porywa go nurt rzeki krzyknął do ukochanej „Nie zapomnij o mnie!…”. I właśnie stąd nazwa niezapominajka. Z drugiej strony niezapominajka ma nam przypominać o walorach polskiej przyrody, o jej różnorodności oraz ochronie, którą powinniśmy ją otaczać. Celem święta jest zainteresowanie najmłodszych ekologią. Starszym święto ma natomiast przypomnieć, że dobre nawyki w stosunku do przyrody, warto wpajać dzieciom już od najmłodszych lat. Wiele krajów Europy ma swoje dni tulipanów, hiacyntów, narcyzy, W różnych krajach różne są preferencje. Anglicy mają swoje ulubione hiacynty, Francuzi – konwalie, Holendrzy – tulipany. U nas niech zapanuje dzień niezapominajki leśnej, którą nawet ofiarować możemy tym, których – pamiętamy, lubimy i nie chcemy zapomnieć Modre kwiatki znad ruczajów i z wiejskich bukiecików przywodzą niejedno miłe wspomnienie, zadumę i tęsknotę za domem rodzinnym, za kimś bardzo bliskim sercu.

Drogie przedszkolaki, ponieważ w obecnej  sytuacji nie możemy wspólnie obchodzić wielu uroczystości, zapraszamy was do świętowania Dnia Polskiej Niezapominajki. Zachęcamy Wszystkie Przedszkolaki wraz z rodzinami do wykonania pracy plastycznej przedstawiającą polską niezapominajkę- format, technika dowolna -  może to być rysunek,praca przestrzenna,albo ubrać się w niezapominajkowe kolory. Następnie zróbcie  sobie zdjęcie z pracą, bądź w przebraniu i przyślijcie na nasze przedszkolne poczty grupowe.

Czekamy na wasze fotorelacje. Wszystkie Wasze prace zaprezentujemy na naszej stronie internetowej przedszkola.

Lucyna Żygadło i Katarzyna Bąk

zestaw zabaw korekcyjnych

Gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna

Witam serdecznie dzieci przedszkolne wraz z rodzicami.

A oto zestaw zabaw  korekcyjnych, które proponuję, aby wykonywać w tym tygodniu i zawsze , gdy będziecie mieli ochotę się poruszać . Proszę pamiętać o tym ,że ćwiczymy, pracujemy zawsze w przewietrzonym pomieszczeniu, w miarę możliwości przy otwartym oknie.

W ramach rozgrzewki zabawa „ Róbcie to co ja ” przez około 10 minut każda osoba na przemiennie proponuje ćwiczenia , ilość powtórzeń uzależniona od możliwości dzieci i dorosłych/ dobrze by było , aby dzieci prezentowały ćwiczenia z rozgrzewki zapamiętane z gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej/ a rodzice lub starsze rodzeństwo swoje ćwiczenia , rozwijamy się.

Przez ostatnie dwa tygodnie proponowałam ćwiczenia kształtujące stopy, ćwiczenia z dorosłymi a teraz proponuję ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ” Wycieczka do ZOO”

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

a może na zakończenie ćwiczeń zumba dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

Proszę pamiętajcie o wykonywaniu ćwiczeń oddechowych , zawsze w wywietrzonym pomieszczeniu , przy otwartym/ oczywiście w zależności od warunków atmosferycznych/ oknie.

CZAS SPĘDZONY NA ĆWICZENIACH I ZABAWACH Z DZIEĆMI BEZCENNY.

 Pozdrawiam serdecznie

Mariola Kasprzyk

Każde dziecko o tym wie ,chcesz być zdrowy –ruszaj się!

                                                          Każde dziecko o tym wie, chcesz być zdrowy –ruszaj się!

 

Ruch jest przejawem życia, a aktywność fizyczna jest czynnikiem kształtującym organizm człowieka i jego funkcje. Człowiek potrzebuje aktywności fizycznej tak samo jak pożywienia i powietrza. Występujący u dzieci „głód ruchu” jest wyrazem podświadomej chęci zaspokajania tej bardzo ważnej potrzeby, zapewnienia niezbędnego czynnika stymulującego rozwój: fizyczny, duchowy, emocjonalny i społeczny. Szczególnie w wieku przedszkolnym poruszanie się jest ważnym środkiem zdobywania informacji na temat otaczającego świata. Przez ruch dziecko ma możliwość poznawania siebie samego, własnego ciała i własnych możliwości, oszacowania swoich umiejętności, a także rozwijania wiary we własne siły oraz zdobywania w trakcie zabaw ruchowych społecznych doświadczeń z innymi osobami.

Koronawirus spowodował, że nasza naturalna aktywność związana z naszym stylem życia została wywrócona do góry nogami. Ograniczenia związane z pandemią są problemem nie tylko dla tych, którzy są aktywni i nie wyobrażają sobie życia bez wizyty na siłowni czy ulubionych zajęciach fitness, ale też dla tych, dla których jedyną aktywnością fizyczną w ciągu dnia był spacer z domu do samochodu. Zwłaszcza dzieci potrzebują w tym czasie dużo ruchu.

Oto kilka porad :

*Może to być zabawa w przydomowych ogrodzie, albo - w przypadku braku takiego – spacer, gimnastyka w domu czy ćwiczenia których obecnie jest mnóstwo w internecie ale pomysłów rodzicom i dzieciom na pewno nie brakuje.  Warto też skorzystać z tego, że   zdejmowane  już  są pewne ograniczenia – możliwy jest wstęp do lasu, otwarte są bulwary i parki, można jeździć na rowerach i hulajnogach.   

 *Zawsze korzystaj z okazji, aby wyjść z  dzieckiem na zewnątrz (przestrzegając przepisów, np. noszenie maseczek, zachowania dystansu między ludźmi itd.)

*  Staraj się, aby aktywność fizyczna była stałym punktem dnia – jeśli dziecko rano się uczy zdalnie, zapewnij mu po południu gimnastykę, spacer lub inną aktywność fizyczną. W czasie zabawy nie pozwól, aby dziecko siedziało w jednym miejscy np. przy ekranie telewizora lub komputera dłużej niż 30-60 minut.

   Proponujemy wspólną gimnastyczną zabawę :

„Zabawy z dzieckiem w domu” : https://youtu.be/FacAJxiIzh4

 

Grupa VI  rozpoczęła regularne ćwiczenia a przed rozpoczęciem jest zawsze……

PRZYPOMINAJKA !

 * Zanim zaczniemy oczywiście musimy wyglądać jak sportowcy. 

 *  Przygotujcie koszulkę i krótkie spodenki. Przebieramy się tak jak w przedszkolu ,sprawnie a zdjęte rzeczy przewracamy na prawą stronę i składamy.  Pokażcie rodzicom jak potraficie to wykonać. 

 *Te umiejętności bardzo przydadzą Wam się w szkole a młodszym dzieciom w starszakach.    

Życzymy rodzicom i dzieciom wspaniałych wspólnych zabaw ruchowych.

Nie dajmy się nudzie i narzekaniu. Chcieć to móc. Powodzenia  !!!

 Opracowały: Małgorzata Augustyn i Beata Czerwińska  

 

                                                                                                          

 

Copyright © Topnet 2014