TAJEMNICZE SZYFRY- zabawa na piątek 24.04

Czy bawiliście się kiedyś w detektywów próbujących  rozwikłać tajemniczą zagadkę? Bo ja tak. Odkąd pamiętam uwielbiałam zagadki logiczne i ćwiczenia spostrzegawczości. Proponuję wam  dzisiaj zabawę w rozwiązywanie tajemniczych szyfrów. Do zabawy tej potrzebne wam będą dobre chęci, cierpliwość i powtórka ze znajomości cyfr i liter. Ale przecież dla starszaków – przedszkolaków a może nawet i średniaków  to nic trudnego.

Na czym polega zabawa?

Zorganizujcie sobie kartkę i coś do pisania. Cyfrom od 1 do 10 przyporządkowane zostały litery. Odszyfrujcie, zapiszcie, przeczytajcie hasło i porozmawiajcie z rodzicami na ten temat. Myślę, że będziecie mieć  dużo do powiedzenia.

Jeśli zabawa wam się spodoba, możecie sami przygotować tajemnicze szyfry i dać mamie albo starszemu bratu do rozwiązania.Zaszyfrowane mogą być wyrazy związane np. z owocami, zwierzętami, uczuciami itp.

Powodzenia:)

Katarzyna Bąk

 



 

 

Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna

Witam serdecznie dzieci przedszkolne wraz z rodzicami.

A oto zestaw zabaw  korekcyjnych, które proponuję, aby wykonywać w tym tygodniu i zawsze , gdy będziecie mieli ochotę się poruszać . Proszę pamiętać o tym ,że ćwiczymy, pracujemy zawsze w przewietrzonym pomieszczeniu, w miarę możliwości przy otwartym oknie.

W ramach rozgrzewki zabawa „ Róbcie to co ja ” przez około 10 minut każda osoba na przemiennie proponuje ćwiczenia , ilość powtórzeń uzależniona od możliwości dzieci i dorosłych/ dobrze by było , aby dzieci prezentowały ćwiczenia z rozgrzewki zapamiętane z gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej/ a rodzice lub starsze rodzeństwo swoje ćwiczenia , rozwijamy się.

Zapobieganie wadom postawy u dzieci, ćwiczenia z dorosłymi:

1. Osoba dorosła na czworakach, dziecko leży na plecach osoby dorosłej w poprzek, rozluźnione, ręce luźne, nogi wiszą luźno. Dorosły niesie dziecko.

2. Dorosły siedzi na krześle, dziecko leży na brzuchu na kolanach dorosłego z wyciągniętymi do przodu rękami. Dziecko ćwiczy unoszenie tułowia.

3. Siad płaski dziecko obok dorosłego. Plecy i nogi proste, ruszamy tylko biodrami, poruszamy się do przodu.

4. Dorosły i dziecko leżą na plecach naprzeciwko siebie oparci stopami. Wyprostowane nogi przechylają raz w prawo, raz w lewo, plecami przylegając do podłogi. Ręce w „świecznik” na podłodze.

5.Dorosły na czworakach, dziecko siedzi na jego karku, powoli przechodzi do leżenia , ćwicząc na przemian raz pozycję siedzącą, raz leżącą.

6. Leżąc na brzuchu naprzeciwko siebie, unosimy tułów. Turlamy piłkę / maskotkę , zwinięte w kulkę skarpetki, rajtuzy……../po podłodze. Kto dłużej wytrzyma z uniesionym tułowiem?

Przerywnikiem każdego ćwiczenia powinny być ćwiczenia oddechowe. Ilość powtórzeń uzależniona od formy dziecka i dorosłej osoby .

Pozdrawiam

Mariola Kasprzyk

zadanie specjalne na piątek 24.04

propozycja od pani Joanny Gnatowicz 

Proponuję pracę plastyczną -wiosenny witraż .

 

Do wykonania potrzebujemy:

  • 2 kartki z bloku technicznego (czerwoną i zieloną) ,
  • bibułę (żółty, pomarańcz, czerwień) lub inne dostępne w domu 
  • 1 białą kartkę (papier śniadaniowy)
  • nożyczki i klej.

 

Etapy pracy :

Wycinamy kontur tulipana (ramka) i naklejamy na niego papier śniadaniowy. Następnie z bibuły wycinamy małe jednakowe kwadraty (polecane o wymiarach około 1.5/1,5cm) . Przyklejamy kwadraty tworząc mozaikę. Z zielonej kartki wycinamy łodygę i liście. Witraż gotowy! 

   

efekty pracy -wodne cymbałki

W odpowiedzi na zadanie specjalne-"Wodne cymbałki" -wyzwanie podjęli: 

gr III 

Zuzia Chwistek i Tymek Jańczy 

gr VI 

Adaś Górasiński 

 

   

 

Brawo ! Gratulujemy cierpliwości :) 

Joanna Gnatowicz 

zadanie specjalne na dzień 23.04

propozycje od pani Renaty Wantuch

 

Raz i dwa.. ułóż tak jak ja!
A teraz może zabawa, w której poćwiczymy spostrzegawczość, pamięć, rozpoznawanie kolorów, liczenie?
To zaczynamy..
1.Na dwóch kartkach narysuj tabliczki. Ja proponuję taką.. Ty możesz zrobić z większą ilością pól.
2. Potrzebne będą zakrętki w różnych kolorach. Ważne jednak, aby każdy dostał taką samą ilość zakrętek. Koniecznie musisz je policzyć.!
3. I już można zaczynać 🙂
Ty układasz zakrętkiw dowolny sposób. Brat, siostra.,mama,tato próbują ułożyć tak samo.
PATRZ UWAŻNIE.. RAZ, DWA, TRZY.. UŁOŻYLEM TAK, JAK TY! 🙂
! UDANEJ ZABAWY

  

 

Joanna Gnatowicz

Copyright © Topnet 2014