zabawa logopedyczna na dzień 17.04.

propozycja zabaw logopedycznych od pani Beaty Czerwińskiej .

 

beatka

Dzień dobry , witam was i zapraszam do  zabaw logopedycznych . Dzisiaj -  seplenienie.

Seplenienie – to nieprawidłowa wymowa głosek s,z,c,dz,sz,ż,cz,dż,ś,ź,ć,dź. Najczęściej spotykamy nieprawidłową realizację głosek :sz,ż,cz,dż,  które są wymawiane jak ś,ź,ć,dź lubs,z,c,dz .

Głoski s,z,c,dz mogą być zmiękczone lub wymawiane jak sz,ż,cz.dż.

 

beatka 1

 

Rysowanie węża -głoska [s] w izolacji

 Dzieci rysują palcem w powietrzu węża, sycząc przy tym jak wąż – sssss .

 Rozmowa z wężem -głoska [s] w izolacji

Do zabawy potrzebny jest pluszowy bądź papierowy wąż. Dzieci i rodzice kolejno rozmawiają z wężem w wężowym języku, tj. używając jedynie głoski [s].

 Zwierzaki (sylaby otwarte, ćwiczenie słuchowe) ,możemy wykorzystać ilustracje zwierząt lub narysować wspólnie z dziećmi zwierzęta .
Do zabawy potrzebne jest zaczarowane pudełko, do którego wkładamy obrazki przedstawiające różne zwierzęta. Dziecko  potrząsa pudełkiem wypowiadając zaklęcie: Se, se, se, sa  ,sa , sa,  teraz losuję ja , po  czym wyjmuje z pudełka obrazek i kładzie je przed sobą   ( nazywa wylosowane zwierzę ) Zabawę wygrywa ten , kto wylosuje zwierzę, mające w swojej nazwie głoskę [s].

Zabawa – „ Osa ” – utrwalenie głoski :

 

beatka 2

Wiersz :

1.Sa , sa , sa – leci osa

2.Se , se , se – zwinna jest

3.Su , su , su – stanie w słońcu

4.Sy,sy,sy i nie ma osy .

A teraz się poruszamy .

Opis zabawy : dzieci wraz z rodzicami stoją , rodzic recytuje wiersz i wraz z dziećmi wykonuje następujące czynności :

Na słowa – sa,sa,sa, - klaszczą 3 razy w dłonie, a podczas słów  : „ leci osa ”rozciągają  szeroko ręce i poruszają nimi jak skrzydełkami .

Na słowa  - se,se,se – klaszczą 3 razy w dłonie , a podczas słów „zwinna jest ” wykonują młynek.

Na słowa – sy,sy,sy – klaszczą 3 razy w dłonie, a podczas słów „ nie ma osy ”przykucają i zakrywają oczy .

Miłej zabawy – Beata Czerwińska .

Bibliografia :”Logopedyczny kogel – moogel ”G.Wójtowicz ,”Terapia wad wymowy ” -K.Spałek grafika pochodzi z :brzeczychrzaszcz . pl ,pixabay.

 

Joanna Gnatowicz.

 

 

 

zadanie specjalne na dzień 17.04

Inspiracja do zabawy w domu od pani Joanny Gnatowicz

Drodzy rodzice ! Dziś zachęcamy do muzykowania. Proponuję stworzenie własnego instrumentu -cymbałki wodne. Jest to wspaniała okazja do wyczarowania dźwięków w domowych  warunkach i przy użyciu dostępnych  materiałów. Prosta zabawa z muzyką- niesie ze sobą same zalety:

-rozwija koncentrację i uwagę ,

-myślenie przyczynowo-skutkowe ,

-myślenie matematyczne (mniej, więcej) ,

-spostrzegawczość,

-chęć eksperymentowania i przez to poznania i zrozumienia świata,

-rozwija percepcję słuchową i wzrokową,

-umiejętność posługiwania się kodem,

-rozwija wyobraźnię i twórcze myślenie.

Potrzebne będą:

  • 6 jednakowych szklanek  (w miarę możliwości , jeśli nie to podobne- tak jak na zdjęciu),
  • farby plakatowe w kolorach : żółty, pomarańczowy, różowy, czerwony, zielony i czarny (farby możemy zastąpić  kółkami z bloku technicznego w podanych kolorach),
  • łyżka drewniana lub pędzelek lub łyżeczka .

etapy:

1.ustawiamy szklanki (jak na foto),

2. nalewamy wodę (jak na foto) ,

3. uderzamy łyżką o szklanki według kodu (ważne, aby uderzać w ten sposób jak na foto-czyli nie za wysoko, nie za nisko) i gramy 😊 ważna rada -w ostatnim wersie bim bam bom na słowa bam nie uderzamy o szklankę tylko o blat stołu . :) 

Ostatnia najważniejsza zasada- próbujemy i nie poddajemy się ……praca czyni mistrza …kilka prób i na pewno się uda. Zapraszam do wysyłania zdjęć przedstawiających Wasze muzykowanie . POWODZENIA ! 

Wygrywamy melodię "Panie Janie "

 

Panie Janie

Joanna Gnatowicz 

 

  

Jak zrobić tęczowego motyla?- zadanie na czwartek 16.04

Zachęcam do własnoręcznego wykonania kolorowego wiosennego motyla, który można wykorzystać jako ozdobę na ścianę, okna lub zawiesić na lampie w pokoju. Materiały do wykonania tęczowego motyla są łatwo dostępne  można wykonać według własnego pomysłu. Praca plastyczna, która została przedstawiona może być inspiracją do tworzenia własnych, kreatywnych motyli.

 POTRZEBNE BĘDĄ:

- rolka po papierze toaletowym,

- karton,

- bibułka,

- klej biurowy,

- nożyczki,

- sznureczek,

- ołówek,

- kolorowy papier.

WYKONANIE:

1. Tekturową rolkę oklej kolorowym papierem.

2. Przygotuj kartonik o wymiarach 12 cm na 16 cm. Złóż go na pół i narysuj połowę skrzydeł motyla.

3. Wytnij skrzydła. Po rozłożeniu ozdób je z obu stron różnobarwnymi oczkami z papieru. Wybierz jaskrawe kolory.

4. Gotowe skrzydła przyklej do korpusu z rolki. Kiedy wyschnie klej zrób w rolce dwie dziurki . Przewlecz przez nie sznureczek do zwieszenia motyla.

5. Brzegi otworów w rolce posmaruj od środka klejem. Wsuń w nie bibułkowe kulki. Przednia powinna być trochę większa.

6. Oczy możesz wyciąć z kolorowego papieru. Nad główką przyklej długie, zakręcone czułki z brązowego kartonu.

Życzę ciekawych pomysłów:)

Lucyna Żygadło

K.Bąk

Starszaki ( grupa V i VI) - karty pracy do odbioru

Drodzy Rodzice!!! 

W dniach 15, 16, 17 kwietnia od godz.8.30- 12.30 prosimy o podejście do przedszkola i odbieranie  kart pracy. Są one przygotowane i posłużą nam do prowadzenia pracy zdalnej.

Katarzyna Bąk

zadania specjalne-efekty pracy dzieci chętnych 6.04-10.04

pisanka ruchomy obrazek 0004

Oto efekty prac dzieci , które skorzystały z naszych inspiracji umieszczanych na stronie internetowej naszego przedszkola pod hasłem : zadania specjalne. Wyzwanie podjęli :

 

grupa II - Oluś Jankowski , 

 

grupa III - Lenka Białas, Hania Łosiowska, Julcia Giżewska, Martusia Gawlita,Ania Szpytko,  Damianek Ćwikliński, Dominik Siwiecki, Filipek Śliwiński, Tymek Jańczy.

 

grupa VI - Wojtuś Jankowski 

 

Dziękujemy rodzicom i dzieciom za zaangażowanie i  kreatywność w tym przedświątecznym czasie:) 

 

  

 

Joanna Gnatowicz

Copyright © Topnet 2014