A jak przez ostatnie tygodnie pracowali starszacy z grupy V ?

Najstarsze przedszkolaki, które za kilka miesięcy powitają szkołę, zainspirowani propozycjami do nauki i zabawy przez swoje Panie, pod czujnym okiem swoich rodziców  w domu zdobywały nową wiedzę. Zabawy dotyczyły różnych tematów m.in. zwiedzaliśmy Polskę, rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu i higienie, mieszkańcach łąki, mórz i oceanów. Oto zdjęcia prac wykonanych przez dzieci i nadesłanych przez rodziców.Dziękujemy za wsparcie, ciepłe słowa i zaangażowanie w tym trudnym dla wszystkich czasie:)

Katarzyna Bąk i Lucyna Żygadło

Zadania i zabawy na dzień 4.05

Inspiracja do pracy i zabawy z dzieckiem w domu od pani Małgorzaty Moranowicz

 

Kochane Przedszkolaki, dzisiaj skupimy się trochę dłużej na zwierzętach, które przez zdecydowaną większość, są bardzo lubiane.

Na początek proponuję zgromadzić różne czasopisma, albumy przyrodnicze i książki o zwierzętach. Jeśli jest to możliwe możecie z rodzicami powycinać różne zwierzęta ,a może posiadacie gotowe figurki zwierząt – przygotujcie, przydadzą się do zabawy matematycznej.

Dodatkowo: • rolki po papierze toaletowym, • sznurek ( raczej długi) • nożyczki • 4 guziki jednakowej wielkości • kolorowy papier • klej • dwa patyczki ok 15 – 20 cm

Zabieramy się do pracy:

1. Zaczniemy od zabawy słuchowej, będziemy rozpoznawać zwierzęta po dźwiękach jakie wydają, i w miarę możliwości spróbujcie odnaleźć je w zgromadzonych materiałach

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU ( odgłosy zwierząt)

2. Zabawa dydaktyczna „Czyje to dzieci” ( nazywanie zwierząt w zgromadzonych materiałach, dopasowywanie zwierząt np. na ilustracji mamy konia więc próbujemy znaleźć źrebaka, itd.).

3. Zabawa matematyczna „ Gdzie jest więcej, a gdzie mniej” ( będziemy przeliczać, grupować, wskazywać ilość) Wycięte zwierzęta, lub figurki zwierząt dzielimy na dorosłe i młode osobniki i próbujemy ustalić, których jest więcej a których mniej – liczymy. Można wykorzystać poduszki lub miski by zrobić zagrody dla zwierząt, łatwiej będzie dostrzec różnice. Bawimy się tak długo jak długo dzieci są zainteresowane.

4. Na koniec w nagrodę za pracę, wykonamy wspólnie z rodzicami marionetkę psa. Będzie to cudowna zabawka na długie godziny. Można się zainspirować i wykonać dodatkowo inne zwierzęta, tworząc własną zagrodę. https://www.youtube.com/watch?v=e6jY1I0Uff4 ( filmik z instrukcją, jak wykonać marionetkę psa z rolek po papierze toaletowym)

ŻYCZĘ PRZYJEMNEJ I UDANEJ ZABAWY: MAŁGORZATA MORANOWICZ

 

J. Gnatowicz 

efekty pracy dzieci 27.04-30.04

W odpowiedzi na zadania proponowane na stronie internetowej przedszkola w minionym tygodniu, wyzwanie pracy w domu podjęli:

 gr I 

Klaudusia

 

gr III 

Martusia, Ania, Lenka, Zosia,Julcia,  Hania, Radziu, Damianek, 

 

gr IV 

Kacperek

Dziękujęmy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie.

 

  

   

 

Joanna Gnatowicz

zadanie specjalne na dzień 30.04

powiewajaca flaga polski

 

propozycja od pani Joanny Gnatowicz

 

Przed nami obchody świąt majowych: 1 maja Święto Pracy,  2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i Święto Konstytucji 3 maja.  Ze względu na pandemię koronawirusa ich charakter będzie symboliczny, bez jakichkolwiek uroczystych obchodów i imprez masowych. Jest to okazją, aby zjednoczyć się w duchu patriotycznym i okazać swój szacunek do Ojczyzny i symboli narodowych dekorując swoje domy, okna. Zapraszamy więc wszystkie dzieci i rodziców do uzewnętrznienia swoich patriotycznych uczyć w postaci dekoracji w oknie. Jeśli nie dysponujecie flagą -którą wywieszamy na zewnątrz-możecie ją zrobić różnymi metodami plastycznymi-kolorowanie, malowanie, wydzieranie, lepienie z plasteliny itd.  i umieścić w oknie . Pomysłów jest wiele -najważniejsze, aby dekoracje odzwierciedlały barwy narodowe (kwiaty, serca, ptaki itp.). Ja swoją już wykonałam :) Użyłam serc. Do dzieła ! Przesyłajcie nam swoje pomysły :) 

I pamiętajmy! Symbole narodowe takie jak godło i flaga -zawsze należy otaczać szacunkiem. 

#mojaflaga. 

 

  

   

Joanna Gnatowicz 

 

Copyright © Topnet 2014