Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- 4 czerwca

036a8e9d36483742f7fcfe16175ee97a.jpg

1.Na początek „Powitanka”. W zabawie tej będziemy rozwijać motorykę dużą, koncentrację uwagi i myślenie.

Jeśli uznacie, za każdym razem , że zdanie was dotyczy:

  • podskoczcie w górę obunóż 4 razy licząc głośno

- witam dzieci, które mają dziś dobry humor;

- witam dzieci, które lubią rysować kredkami;

  • zróbcie 3 poprawne przysiady

- witam dzieci, które lubią jeździć na rowerze;

- witam dzieci, które lubią jeść truskawki;

  • przejdźcie na czworakach od linii startu do linii mety wskazanej przez rodzica

- witam dzieci, które lubią grać z rodzicami w gry planszowe

- witam dzieci, które potrafią do 10 policzyć po angielsku:)

Mam nadzieję, że każdy poczuł się powitany:)

2. Teraz poćwiczymy mowę, myślenie i uwagę na czytanym tekście.

Wszystkie dzieci na całym świecie lubią bawić się zabawkami.  Zabawki każdego dnia czekają na was z utęsknieniem, aby stać się waszymi  partnerami do zabawy i rozwoju. Lecz czy wy przedszkolaki należycie o nie dbacie?

 Posłuchajcie zatem, co czują zabawki, kiedy źle są przez dzieci  traktowane.

 Przeczytajcie samodzielnie, z pomocą rodzica lub poproście rodziców o przeczytanie wiersza  H. Cenarskiej  pt. „Taka Zosia”, spróbujcie odpowiedzieć na pytania budując piękne zdania:

Zosia-do_wiersza.jpg 

BYŁA SOBIE TAKA ZOSIA, CO ZABAWKI WCIĄŻ NISZCZYŁA.
CIĄGLE NOWE KUPOWAŁA, LECZ SIĘ O NIE NIE TROSZCZYŁA.
TE ZABAWKI WCIĄŻ O ZOSI SZEPTEM Z SOBĄ ROZMAWIAŁY,
ŻE PO PROSTU JEJ NIE LUBIĄ I CZYM PRĘDZEJ UCIEC CHCIAŁY!
MIŚ BEZ NOSA, PIES BEZ UCHA, PAJAC, CO SIĘ JUŻ NIE RUSZA.
LALKI MAŁE, LALKI DUŻE, WSZYSTKIE MAJĄ SMUTNE BUZIE,
KLOCKI LEGO TEŻ ZMARTWIONE, BO PO KĄTACH ROZRZUCONE.
NO I PROSZĘ, POSŁUCHAJCIE, CO SIĘ STAŁO DNIA PEWNEGO.
WSZYSTKIE W POLSKĘ WYRUSZYŁY: LALKI, PAJAC, KLOCKI LEGO.
ZOSIA SZUKA, WSZYSTKICH PYTA -  BEZ ZABAWEK JEST JEJ NUDNO.
CZY ZABAWEK KTOŚ NIE WIDZIAŁ? BO WYTRZYMAĆ BEZ NICH TRUDNO...


Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Jak miała na imię dziewczynka z wiersza?
- Co robiła z zabawkami?
- Czy zabawki lubiły Zosię?

- Czy zabawki w pokoju Zosi były szczęśliwe?
- Co zrobiły zabawki?
- Jak czuła się Zosia, kiedy została bez zabawek?

Mam nadzieję, że wasze zabawki w waszym pokoju  są szczęśliwe i każda ma swoje miejsce na półeczce.

3. Zapraszam was teraz do zabawy matematycznej z elementami j.angielskiego w układanie rytmów z zabawek.

Do zabawy potrzebne będą zabawki: kredki, książeczki, klocki, samochodziki( chłopcy), laleczki (dziewczynki).

W zabawę możemy wpleść elementy z języka angielskiego i utrwalić słownictwo:

Kredka –crayon  np. blue crayon (niebieska kredka)

Książka- book

Klocek- block  np.  green block (zielony klocek)

Samochód – car

Lalka-doll,  laleczka- dolly

Dzieci młodsze:

Układają rytm z dwóch lub trzech rodzajów zabawek np.

Kredka, książka, kredka…………..

Crayon, book, crayon……….

Samochód, kredka, książka, samochód………….

Car, crayon, book, car……………………………..

Dzieci starsze:

Układają rytm z trzech, czterech rodzajów zabawek:

Kredka, lalka, lalka, klocek, kredka, ……………………………….

Crayon, doll, doll, block, crayon, …………………….

Samochód, klocek, kredka, książka, samochód………………………

Car, block, crayon, book, car………………………………..

4. Zabawa plastyczna „Moja ulubiona zabawka”.

Narysujcie na kartce dowolną techniką swoją ulubioną zabawkę.

Dzieciom młodszym mogą pomóc rodzice.

Starszaki i 5-latki proszę, aby zrobiły ramkę dookoła i podpisały się.

 

Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców:)

Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn, Iwona Jankowska