Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- środa-10 czerwca

Dzień dobry w środę. Witamy tych starszych i tych młodszych przedszkolaków oraz Rodziców. Dzisiejszym  tematem zajęć będą pojazdy powietrzne.

1. "Jaki to pojazd?- zabawa słowna rozwijająca mowę i myślenie.Odgadnijcie zagadki a poznanie niektóre pojazdy powietrzne.

  • Chociaż nie jest ptakiem, jak ptak w górze leci.  (Samolot )
  • Ma skrzydła tak jak samolot,pilot w nim sterów dotyka, ogon ma też jak wiadomo i tylko nie ma silnika.  ( Szybowiec )
  • Dzieci go kochają i wznoszą do góry, dorośli fruwają nim aż pod chmury. ( Balon )

 Teraz popatrzcie na poniższe  plakaty, rozpoznajecie już pojazdy? Spróbujcie je nazwać.

2. Przeczytajcie sami lub poproście rodziców o przeczytanie wiersza M.Berowskiej pt. "Kto najszybszy, kto najważniejszy". Słuchajcie uważnie, potem udzielcie odpowiedzi na poniższe pytania.

W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

Dzieci młodsze:

  • Jakie pojazdy wystąpiły w wierszu?
  • Jak poruszają się pojazdy i jakie odgłosy wydają ? Potraficie pokazać?               29_1.jpg
  • pociąg pędzi  – ciuf, ciuf, ciuf
  • samolot lata – uuuuuuuu
  • samochód jeździ – klakson -pip-pip-pip-pip
  • hulajnoga jeździ– szur-szur-szur
  • motor jeździ – bry-bry-bry

Dzieci starsze:

  • O co się sprzeczały pojazdy ?
  •  Który pojazd jest najszybszy ?
  • Który pojazd jest najważniejszy i dlaczego?
  • Wymień znane Ci pojazdy które poruszają się po lądzie, w powietrzu i po wodzie.

3.  Zapraszam was teraz do zabawy ruchowej ,,Lot samolotem"  do piosenki ,,Jestem pilotem".

https://www.youtube.com/watch?v=JEvAczwCSIg

Ruchy i ćwiczenia pomagające odtworzyć zabawę muzyczno-ruchową:

  • wsiadają do samolotu – podnoszą prawą , później lewą nogę i wsiadają
  • zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach
  • włączają silnik samolotu – raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają
  • obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę
  • lecimy w chmurach – rozkładamy ręce na boki i biegamy.

4. Na koniec dzisiejszych zajęć proponuję pracę plastyczno-techniczną  z rolki po papierze toaletowym pt. "Mój samolot".

Dzieci młodsze mogą wykonać samolot z pomocą rodzica lub wykleić plasteliną  wydrukowany przez rodzica  samolot.

c7d70f68abb843c610c5ff01aed1e003_1.jpg 

 Iwona Jankowska, Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn